piątek, 31 stycznia 2014

Shrekowy koktajl (szpinak i banan)


Nie jestem mistrzynią w zdrowym odżywianiu, ale bywają momenty, kiedy się staram. Bardzo lubię robić różnego rodzaju koktajle (mam zamrażarkę zawaloną kilogramami owoców sezonowych) na bazie mleka. Dziś pierwszy raz postanowiłam zmiksować szpinak z bananem. Rezultat przeszedł moje najśmielsze oczekiwania, bo koktajl jest bardzo smaczny, słodki i ma przyjemny shrekowy kolor.


Potrzebujemy:

  • cztery kulki szpinaku mrożonego w brykiecie
  • banan
  • łyżeczka siemienia lnianego
  • łyżka otrębów
  • łyżka płatków owsianych
  • jogurt, mleko

Wszystko wrzucamy do wysokiego naczynia i blendujemy. Dekorujemy płatkami migdałów. W koktajlu wyczuwany jest przede wszystkim banan, lekko czuć warzywny posmak szpinaku. Samo zdrowie... na zdrowie! Zdrowy i bardzo prosty koktajl. Moim kolejnym warzywem do wypróbowania jest ulubiony burak :)

A Wy lubicie przyrządzać koktajle? Jakich składników głównie używacie? Są to bardziej owocowe czy warzywne shake'i?

20 komentarzy:

  1. My do tego samego koktajlu zamiast mleka i jogurtu dodajemy świeżo wyciśnięty sok pomarańczowy, a szpinak przeważnie jest świeży. Także zdrowe i pyszne :). Zresztą koktajle to temat rzeka, mój ulubiony musi mieć koniecznie cynamon, imbir, zarodki pszenne i otręby, a baza jest dowolna. Uwielbiam takie śniadania :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem smaku :-) nigdy nie piłam takiego koktajlu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię szpinak al nie wiem czy aż tak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W koktajlu głównie czuć smak banana, więc nie ma się czego bać! :)

      Usuń
  4. oooo, teraz poczułam się zaintrygowana. Za nic nie pomyślałabym o połączeniu szpinaku i banana, muszę spróbować, zwłaszcza jeśli dominuje właśnie smak banana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy mój brat chodził do przedszkola dzieci mówiły 'zupa Shrekowa' na zupę brokułową. ;)
    Trochę mnie przeraża takie połączenie smaków, ale mimo to chętnie bym spróbowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Boję się troszkę tych zielonych smoothie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam smoothie ze szpinakiem <3
    Chociaż ostatnio częściej stawiam na owocowe, ale i tak uwielbiam łączyć różne owoce ze szpinakiem, np. brzoskwinie, czasami dodaję jeszcze serek wiejski. I obowiązkowo dużo cynamonu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie następnym razem dodam serek wiejski!

      Usuń
  8. Ja za szpinakiem nie specjalnie przepadam, więc to nie jest shake dla mnie niestety. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię szpinak, ale o tym koktajlu nie słyszałam. : ) Spróbuję go !

    OdpowiedzUsuń
  10. Ajajajajaj. Jak uwielbiam koktajle, tak szpinaku nienawidzę! Ble ble ble. Zdrowie zdrowiem, ale nie kosztem moich kubków smakowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie raczej owocowo, ale na pewno wypróbuję Twoją wersję, muszę się wreszcie przekonać do zielonych koktajli, to samo zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  12. koniecznie wypróbuję, bo kocham zdrowe żywienie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię to połączenie, często miksuję też szpinak z jabłkiem lub pomarańczą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam koktajle. Tak jak Ty mam zawaloną zamrażarkę sezonowymi owocami (plusy posiadania sadu). Jeszcze nie próbowałam połączenia banana ze szpinakiem. Uwielbiam owocowe koktajle, np. banan i brzoskwinia, mniam :)
    A.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię koktajle (chociaż robię je na bazie jogurtu, a nie mleka) ale takie owocowo-warzywne połączenia trochę mnie przerażają... do tej pory tolerowałam szpinak tylko w towarzystwie dużej ilości makaronu, czosnku i pleśniowego sera :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam zielone soki i koktajle.Robie je prawie codziennie,bo uwielbiam zdrowe jedzenie;)czasem umieszczam przepisy na blogu.Zapraszam!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteś tutaj. Będzie mi miło, kiedy dorzucisz coś od siebie.
Każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!